axeleckstein.com

Established 1998 / Updated 2022



Beats-Übernahme offiziell bestätigt

Category : General · No Comments May 30th, 2014

Die Übernahme von Beats durch Apple ist offiziell bestätigt worden. Für Beats Music und Beats Electronics wird Apple insgesamt 3 Milliarden US-Dollar auf den Tisch legen. Die Beats-Gründer werden zum neuen Mutterkonzern wechseln. …read more

Source: Netzwoche

Panama wirbt für Fußball-Wochen bei Lidl

Category : General · No Comments May 30th, 2014

Die Stuttgarter Agentur Panama hat für den Discounter Lidl die Kampagne für dessen “Fußball-Wochen” rund um die WM in Brasilien entwickelt. W&V Online zeigt die Kampagne. Film ab!

…read more

Source: WUV

Funkige Grill-Sauce: Bei Rewe gibt es was auf die Ohren

Category : General · No Comments May 30th, 2014

Rewe findet, dass Essen nicht nur etwas für den Magen ist, sondern auch etwas für die Ohren. Klingt komisch? Für den Kölner Lebensmittelhändler nicht. Das Unternehmen startet für seine Eigenmarke ”Feine Welt” die Kampagne ”Food inspires music” und gibt den Kunden so etwas auf die Hörmuschel.

…read more

Source: Horizont

Ammarkt: Tun Sie was für Ihre Beziehung

Category : General · No Comments May 30th, 2014

Neue Dachkampagne für die Shopping Arena in St. Gallen. …read more

Source: Persoenlich

Umfassende Kampagne für den Kanton Wallis von Contexta bit.ly/1mkDrzc Mit Hinder...

Category : General · No Comments May 27th, 2014

Umfassende Kampagne für den Kanton Wallis von
…read more

Source: Werbewoche FB

Die wichtigsten Kunstströmungen: Es lebe der Pop

Category : General · No Comments May 26th, 2014

Schneller, globaler, unübersichtlicher. Wie sich der Kunstmarkt verändert hat, wer wichtig wurde – und blieb. Eine Zeitreise. …read more

Source: MM Konstkompass

Take a Mobile Scavegener Hunt Tour, Created by Locals

Category : General · No Comments May 25th, 2014
Washington-dc-tourist
Feed-fb

Who knows your neighborhood best?

Think about it. One key to diving into a new destination is access to the lesser-knowns and unknowns — the spots most tourists miss

If you’re with an insider — someone who knows a place like back of his or her hand — then you’re in the game for a great slice, or to find the bars that can boast the most mind-bending mixologists, and maybe also for the little corners of quirk and historical curiosity that the rest of the crowd won’t find

Stray Boots …read more

Source: Mashable

Kampaweb: Das Foul von Sepp Blatter

Category : General · No Comments May 25th, 2014

Sensibilisierungskampagne zur WM für Solidar Suisse lanciert. …read more

Source: Persoenlich

Mankind: Violence is violence

Category : General · No Comments May 25th, 2014

Advertising Agency: Dare, London, UK
Creative Director: Sean Thompson
Creatives: Andrew Bevan, Jess Morris, Chloe Pope
Producer: Karen Edgan
Design: Kerry Roper
Director: David Stoddart
Producer: Matt Brown
Dop: Katie Swain,
Camera: Jack Abbot, Tom …read more

Source: Ads Of The World

Five Reactions to Time Inc.'s New Cover Ads

Category : General · No Comments May 23rd, 2014


The world might be festooned with ads, but magazine covers had remained largely ad-free until this week, when a tiny Verizon Wireless ad appeared on the cover of Time magazine. The same ad is scheduled to land on the cover of Sports Illustrated on Wednesday.

Consumer magazines have for years flirted with putting ads on their covers, though when it’s happened, the ads have usually shown up as cover wraps, in which an ad literally wraps around the cover, or a sticker that can be removed. But publishers have almost always avoided actually putting ads on their covers, because …read more

Source: AdAge

Plant Google die nächste Milliarden-Übernahme?

Category : General · No Comments May 23rd, 2014

Google will laut dem IT-Portal Techcrunch das Start-up Skybox Imaging übernehmen. Der Preis dafür wäre hoch: Das 2009 gegründete Unternehmen ist rund 1 Milliarde US-Dollar wert. …read more

Source: Netzwoche

Autoscout24: Vier Gründe, warum eine Übernahme durch Springer keine Überraschung wäre

Category : General · No Comments May 23rd, 2014

Als Hellman & Friedman Ende 2013 satte 1,5 Milliarden Euro für 70 Prozent der Scout24 -Anteile hinblätterte, da war schon absehbar, dass die von der Telekom übernommenen Rubrikenportale bald wieder zum Verkauf stehen würden. Schließlich haben Finanzinvestoren naturgemäß weniger Interesse daran, ein Geschäft langfristig weiterzuentwickeln als dieses mit möglichst hohem Gewinn abzustoßen. Jetzt soll offenbar die erste Scout24-Marke versilbert werden. Nach Informationen des ”Manager Magazin” verhandelt Axel Springer mit Hellman & Friedman über Autoscout24. Auch wenn Springer Gespräche dementiert, so spricht doch einiges für dieses Szenario.

…read more

Source: Horizont

Axel Prey steigt bei Innsbrucker Agentur ein

Category : General · No Comments May 23rd, 2014

Der Münchner Werber Axel Prey – früher Beratungschef bei Havas – steigt bei der Digitalagentur P&P Medien in Innsbruck ein. Bald will er für die Österreicher ein Büro in München eröffnen.

…read more

Source: WUV

20 Kampagnen warten darauf, bewertet zu werden.

Category : General · No Comments May 23rd, 2014

20 Kampagnen warten darauf, bewertet zu werden.

Voting Kampagne des Jahres | werbewoche
www.werbewoche.ch
Wird geladen… …read more

Source: Werbewoche FB

Die Rangliste der verstorbenen Künstler: Außer Konkurrenz

Category : General · No Comments May 22nd, 2014

Beuys, Warhol, Polke: Die Top Ten der Rangliste der verstorbenen Künstler im Kunstkompass des manager magazins führt ein bekanntes Trio an. …read more

Source: MM Konstkompass

Plan a 'Game of Thrones' Wedding That Will Only End in Happy Tears

Category : General · No Comments May 18th, 2014
Game-of-thrones-tears
Feed-fb

Matrimony doesn’t tend go so well in the series, but there’s no reason you shouldn’t have a wedding fit for a Khaleesi. Safely outside of the Seven Kingdoms, Game of Thrones fans can show their sun and stars just how much they care with a few Westerosi touches.

Modern brides rely on Pinterest to keep their big day organized, so we pinned a board to help make your wedding guests more choked up than King Joffrey — err, in a good way

Tag der Werbung: Netto-Werbeumsätze 2013 unter dem Vorjahresniveau

Category : General · No Comments May 18th, 2014

Wirtschaftswachstum hat sich nicht auf den Werbemarkt ausgewirkt. …read more

Source: Persoenlich

"Es ist der perfekte Ort um zu sehen, wie aus Daten Ideen entstehen"

Category : General · No Comments May 18th, 2014

“Sport macht Spass, Sport ist gesund, Sport ist ein Geschäft – und Sport, das sind auch Daten.” So das Motto der Sports Hackdays, die nächste Woche in Basel, Sierre, Mailand, Wien und London stattfinden. Die Redaktion sprach mit Hannes Gassert, Mitgründer von opendata.ch und Mitorganisator des Anlasses. …read more

Source: Netzwoche

Chevrolet: Cyclist

Category : General · No Comments May 18th, 2014

The blind spot is no longer blind.

Campaign to reinforce the importance of having the blind spot sensor and how every day accidents could be avoided.

Advertising Agency: McCann, Mexico City, Mexico
Creative Directors: Javi Carro, Breno Cotta
Art Director: Alejandro López
Copywriters: Breno Cotta, Alejandro López, Eduardo Espinoza.
Photographer: Ale Burset
Post Production: Diego Speroni, Murilo Viviurca Marcondes
Additional credits: F16 Producciones
Art Buyers: Nayely Valle, …read more

Source: Ads Of The World

Times Says Firing Jill Abramson Not Part of 'Unequal Treatment of Women'

Category : General · No Comments May 17th, 2014

New York Times Publisher Arthur Sulzberger Jr. on Saturday released a statement defending his decision to dismiss Executive Editor Jill Abramson and denying reports that she earned less than her male predecessor.

The statement was an attempt to rebut concerns that the Times treated Ms. Abramson differently because of her gender, both in dismissing her over her management style and before that. By expanding on Mr. Sulzberger’s dissatisfaction with Ms. Abramson, however, the effort might wind up escalating the dispute.

The Times reported last week that a settlement agreement between the paper and Ms. Abramson meant “neither side would go into detail about her firing.”

New York Times Publisher Arthur Sulzberger Jr. on Saturday released a statement defending his decision to dismiss Executive Editor Jill Abramson and denying reports that she earned less than her male predecessor.

The statement was an attempt to rebut concerns that the Times treated Ms. Abramson differently because of her gender, both in dismissing her over her management style and before that. By expanding on Mr. Sulzberger’s dissatisfaction with Ms. Abramson, however, the effort might wind up escalating the dispute.

The Times reported last week that a settlement agreement between the paper and Ms. Abramson meant “neither side would go into detail …read more

Source: AdAge

Henri Nannen Preise: ”Spiegel” räumt bei Reportage und Investigation ab

Category : General · No Comments May 17th, 2014

Ohne Eklats wie in manchen Vorjahren, dafür aber mit einer gleichsam würdigen wie unterhaltsamen Inszenierung ging am Freitagabend in Hamburg die Verleihung der begehrten Henri Nannen Preise über die Bühne – in diesem Jahr zum 10. Mal. In den beiden wohl wichtigsten Kategorien räumte der ”Spiegel” ab, der im letzten Jahr leer ausgegangen war.

…read more

Source: Horizont

Ergo: Die erste Kampagne von Rapp Germany

Category : General · No Comments May 16th, 2014

Im vergangenen Herbst hat die Ergo-Versicherungsgruppe ihren Etat weg von Aimaq von Lobenstein an die Agentur Rapp Germany vergeben. Jetzt geht die erste Kampagne der Hamburger on air. Film ab!

…read more

Source: WUV

Crossmedia Award der Goldbach Group : Gold für Wirz Werbung und Die Mobiliar, S...

Category : General · No Comments May 16th, 2014

Crossmedia Award der
Crossmedia Award: Wirz holt Gold | werbewoche
www.werbewoche.ch
Gemeinsam mit Marco Fritsche, der mit im Zürcher Kaufleuten Witz und Charme durch die Prämierung führte, haben Jurypräsident Marco Taborelli und Goldbach Group CEO Michi Frank den Award vor der versammelten Schweizer Werbebranche übergeben. …read more

Source: Werbewoche FB

Kunst als Geldanlage: "Erst nach fünf Jahren wieder bei Null"

Category : General · No Comments May 16th, 2014

Auswahl, Standardwerte, Risikomanagement: Kunst ist auch eine Anlageform. Für Investoren gelten hier allerdings besondere Regeln. Der Kunstkompass des manager magazins gibt Orientierung. …read more

Source: MM Konstkompass

Say 'I Do' to Creative Wedding Cake Toppers

Category : General · No Comments May 11th, 2014
Wedding-cake-toppers
Feed-fb

Wedding cake toppers provide the perfect opportunity for creative couples to show off their personalities. Betrothed doesn’t have to mean “be boring” when it comes to your big day.

We went in search of alternatives to the traditional, played-out ceramic statuettes.

From kitschy homages to your favorite movie to rustic re-interpretations of classics, we found lots of fun ways to freshen up your fondant.

Have something to add to this story? Share it in the comments. Read more…

More about Lists, …read more

Source: Mashable

«When Life Changes Your Plans» via http://adsoftheworld.com/media/dm/century_21_...

Category : General · No Comments May 11th, 2014

«When Life Changes Your Plans» via
…read more

Source: Werbewoche FB

Castrol: Footkhana

Category : General · No Comments May 11th, 2014

Advertising Agency: The Wasserman Group
Partner: Steve Astephen
Creative Director: Mark Hibdon
Agency: Earn Media
Creative Director: Jamal Benmiloud
Producers: Collette Poole, Zinnia Higson
Agency: Hoonigan
Creative Director: Brian Scotto
Production: Logan & Sons
Director: Ben Conrad<br …read more

Source: Ads Of The World

Publicis and Omnicom Broke It Off. What Now?

Category : General · No Comments May 10th, 2014

What’s next for Publicis and Omnicom?

Now that the merger that would have created the world’s largest holding company at $35 billion is over, the “equals” walk away with their own sets of wounds and challenges. For Publicis, the breakup resurrects the issue of finding a successor to CEO Maurice Levy. For Omnicom and CEO John Wren, it puts a big black smudge on a pristine reputation for savvy agency deals.

For now, it’s safe to say mega-mergers are off the table for both.

What’s next for Publicis and Omnicom?

Now that the merger that would have created the world’s largest holding company at $35 billion is over, the “equals” walk away with their own sets of wounds and challenges. For Publicis, the breakup resurrects the issue of finding a successor to CEO Maurice Levy. For Omnicom and CEO John Wren, it puts a big black smudge on a pristine reputation for savvy agency deals.

For now, it’s safe to say mega-mergers are off the table for both.

Continue reading at AdAge.com

…read more

Source: AdAge

One Show: Kolle Rebbe und Ogilvy holen Gold

Category : General · No Comments May 10th, 2014

17 Pencils gab es am Wochenende bei der New Yorker One Show für die deutschen Werber. Gold durften dabei Kolle Rebbe und Ogilvy & Mather mit nach Hause nehmen.

…read more

Source: WUV

Google übernimmt zwei Unternehmen

Category : General · No Comments May 9th, 2014

Google hat zwei Firmen übernommen. Die eine ist auf Cloud-Monitoring spezialisiert, die andere baut Websites für Restaurants. …read more

Source: Netzwoche

Merger-Pleite: Das sagen die Beteiligten - und Wettbewerber

Category : General · No Comments May 9th, 2014

In der Werbebranche dürfte heute und in den nächsten Tagen viel über die Absage des Mergers von Publicis und Omnicom geredet werden. Inzwischen haben sich die Chefs der beiden beteiligten Holdings, aber auch Wettbewerber zu Wort gemeldet. HORIZONT.NET gibt einige Statements in Auszügen wieder.

…read more

Source: Horizont

Südafrika: Falscher Gebärdendolmetscher von Mandela-Trauerfeier macht Werbung

Category : General · No Comments May 9th, 2014

Im Clip für die israelische Internetfirma Livelens beweist er Selbstironie. …read more

Source: Persoenlich

May the Fourth: We Grilled Chewie, Han and Luke With Cantina Trivia

Category : General · No Comments May 4th, 2014
May.the_.fourth.mashable
Feed-fb

Any wacky dad can slip into a Jedi robeand brandish a lightsaber for May the Fourth.But when the fellows who produce the popular YouTube channel Bored Shorts TV invited Mashable to itsStar Wars parody shoot at the Cantina set in Burbank, California, we wanted to know: How much do these five guys from Utah –- in some really great replica costumes and makeup, by the way –- really know about the most wretched hive of scum and villainy?

SEE ALSO: Who Will Play What in ‘Star Wars: Episode VII’?

Bored …read more

Source: Mashable

Samsung wegen Patentverletzungen verurteilt

Category : General · No Comments May 4th, 2014

Ein kalifornisches Gericht hat den südkoreanischen Mobiltelefon-Produzenten Samsung wegen Patentverletzungen gegenüber Apple verurteilt. Die Busse beträgt 120 Millionen US-Dollar. …read more

Source: Netzwoche

Traffic Safety / Ministry of Internal Affairs Albania: Respect the living

Category : General · No Comments May 4th, 2014

Advertising Agency: McCann Tirana, Tirana, Albania
Creative Director: Spasovski Ivica
Art Director: Flonia Vasia Gjollma
Copywriters: Flonia Vasia Gjollma, Spasovski Ivica
Project & BTL Manager: Eralba Hysi
PR Manager: Ervin Qafmolla
Digital Account Manager: Elvin Civici
Production house: …read more

Source: Ads Of The World

Der neue ”Spiegel” im HORIZONT-Check: Leitartikel, Luftigkeit - und keine Satire

Category : General · No Comments May 4th, 2014

Seit über 17 Jahren wurde das Layout des ”Spiegel” nicht mehr verändert, seit fünf Monaten schreiben sich Medienjournalisten die Finger wund über das, was da kommt – und seit diesem Wochenende liegt das neue Heft nun endlich vor. Bei dieser Vorgeschichte quasi ein Großereignis der Branche. Doch sind die Veränderungen im Heft auch wirklich groß? Und Verbesserungen? HORIZONT.NET liest des ”Spiegels” neue Seiten.

…read more

Source: Horizont

Panasonic Takes B-to-B Effort to the Kentucky Derby

Category : General · No Comments May 3rd, 2014

Panasonic is using TV, the web and a 15,244-square-foot, ultra-high-definition-LED video screen that it made to prove to potential business customers attending and watching the Kentucky Derby that it’s a worthy technology partner.

Anyone attending major sporting events has been exposed to a massive Panasonic screen, but the problem the $74 billion company has had is few know they’re involved. As such, Panasonic, with the help of Havas Media — its agency since 2009 — partnered with NBC and Churchill Downs to explain the company’s involvement with “the most watched two minutes in sports.”

At Churchill Downs, Panasonic installed the massive, $12 million video board midway down the backstretch, outside of the dirt course, raised 80 feet in the air. Measuring 171 feet wide by 170 feet high, it is the largest, ultra-high-definition video board in the world. In terms of large-scale Panasonic screens, it is second only to the one installed at the Texas Motor Speedway, which measures 20,633 square feet.

Panasonic is using TV, the web and a 15,244-square-foot, ultra-high-definition-LED video screen that it made to prove to potential business customers attending and watching the Kentucky Derby that it’s a worthy technology partner.

Anyone attending major sporting events has been exposed to a massive Panasonic screen, but the problem the $74 billion company has had is few know they’re involved. As such, Panasonic, with the help of Havas Media — its agency since 2009 — partnered with NBC and Churchill Downs to explain the company’s involvement with “the most watched two minutes in sports.”

At Churchill Downs, Panasonic installed the massive, $12 …read more

Source: AdAge

Publisuisse: &quot;SuvaLiv - Fussball&quot; ist Spot des Monats März

Category : General · No Comments May 2nd, 2014

Peter Brönnimann trifft die Vorauswahl für den April. …read more

Source: Persoenlich

New York Festival: Gold für Kolle Rebbe, BBDO und Scholz & Friends

Category : General · No Comments May 2nd, 2014

Kolle Rebbe ist mit drei Gold-Trophäen die erfolgreichste deutsche Agentur der diesjährigen New York Festivals. Jeweils einmal Gold geht auf das Konto von BBDO und Scholz & Friends.

…read more

Source: WUV