Mehr Teilnehmer, weniger Hypes, neue Betriebssyteme: Der Mobile World Congress hat diese Woche 85’000 Menschen nach Barcelona gelockt. Trends waren Fitness, Sicherheit und alternative Betriebssysteme. …read more
Source: Netzwoche
Markus Mayr, bislang Leiter der Unternehmenskommunikation der Agenturgruppe Scholz & Friends, verlässt die Agentur auf eigenen Wunsch. Er wechselt auf Unternehmensseite.
Source: WUV
The security guard is young, maybe mid-twenties, tall and wiry and armed. He’s friendly. He asks, “Good morning, sir. Recreational? Can I see your ID?” and directs me to the left, into a zig-zag of retractable belt barriers terminating at a long, well-lit counter
Along the wall behind the counter is a grid of peg hooks not unlike those suspending Combos and corn nuts in roadside convenience stores. The bags here are transparent, their contents green, white-labelled with names like Blue Dream, Ghost Train Haze, Kool-Aid Kush and Industrial Paint. There …read more
Source: Mashable
Advertising Agency: Jung von Matt/Neckar, Stuttgart, Germany
Creative Directors: Holger Oehrlich, Philipp Barth
Art Director: Raphaela Sigg
Copywriters: Kai Schmelzle, Jan-Erik Scheibner
Director: Tim Steffan
Editor: Tim Steffan
Project Manager: Susanne Barthel
Additional credits: Till Beckert
Published: January 2014
Source: Ads Of The World
Das sind die beliebtesten Werbespots rund um die Olympischen Winterspiele. …read more
Source: Persoenlich
Die Übernahme von Whatsapp durch Facebook beherrscht weiter die Schlagzeilen. 19 Milliarden US-Dollar legt das soziale Netzwerk für die Smartphone-App auf den Tisch. So viel hat noch niemand für ein Tech-Startup hingeblättert. Für Telko-Experte Ekkehard Stadie hat Facebook für Whatsapp aber nicht zu viel gezahlt. Im Gegenteil.
Source: Horizont
Fujitsu verkauft neue Server auf Basis der x86-Architektur. Der Technologiekonzern preist diese für den Betrieb von geschäftskritischen Anwendungen an. …read more
Source: Netzwoche
Auf der gestrigen “Night of Honour” im K21 Ständehaus in Düsseldorf hat der Art Directors Club für Deutschland (ADC) seine diesjährigen Ehrentitel verliehen.
Source: WUV
Unsere neue Serie «13 Fragen an…» – diese Woche mit Markus Gut, Chief Creative Officer CCO,
13 Fragen an… Markus Gut | werbewoche
www.werbewoche.ch …read more
Source: Werbewoche FB
LG is apparently not very good at throwing surprise parties — after launching the high-end LG G Pro 2 smartphone one week before the Mobile World Congress in Barcelona, the company now unveiled three budget smartphones which will debut at the show
The L Series III devices — L40, L70 and L90 — have similar specs and design, with the main difference being their screen size
The 4.7-inch L90 has a 1.2GHz dual-core processor, an 8-megapixel camera, …read more
Source: Mashable
Diesmal soll das Resultat allerdings jedem schmecken. …read more
Source: Persoenlich
Ruf Lanz für …read more
Source: Werbewoche FB
Storm drains are the mouth of the river.
Advertising Agency: OCCE, Reno, USA
Creative Director: Paul Klein
Department Director: Deanna Gescheider
Project Directors: Lynell Garfield, Terri Svetich
Artists: Bryce Chisholm, Pan Panjora
Photographer: Natalie Lumbo
Published: August 2013
Source: Ads Of The World
Die Agentur Meta Design hat einen neuen Chef für ihr Büro in Peking gefunden. Ab April leitet Mauro Marescialli das rund 30-köpfige Team in China. Der Italiener ist seit 13 Jahren in den Bereichen Branding und Design in dem Land tätig. Er kommt von Wettbewerber Brand Union, dessen Niederlassung in Peking er führte.
Source: Horizont
Der Dachverband der Urheber- und Nachbarrechtsnutzer hat Nicole Emmenegger zur neuen Geschäftsführerin gewählt. Sie folgt auf Claudia Bolla-Vincenz. …read more
Source: Netzwoche
Am 22. März verleiht die Deutsche Werbefilmakademie in Berlin den Deutschen Werbefilmpreis. Zur diesjährigen Jurypräsidentin wurde jetzt die Thjnk-Kreative Bettina Olf gekürt.
Source: WUV
Juggling may not be an Olympic sport, but it can still be amazing — especially when you put in as much effort into it as these kids
The Vimeo clip, from Tom Gaasedelen, shows four extremely talented and balanced young adults juggling pins and rings in seemingly impossible situations with a calmness that almost makes it look easy, and certainly makes it look cool.
The jugglers, Brenden Ying, Sean Carney, Stefan Brancel and Ben Hestness range in age from 20 to 22, and began their craft in a group …read more
Source: Mashable
The Walking Dead sends hungry zombies to infest a sidewalk grate and shock New Yorkers on hidden camera.
Advertising Agency: Relevent, USA
Executive Creative Director: Ian Cleary
Creative Director: Jody Feldman
Producer: Bari Henderson
Executive Producer: Tony Berger
Account Manager: Claire Annas
Source: Ads Of The World
Sheryl Sandberg’s Lean In organization is taking aim at institutional sexism in an unlikely medium: stock photos.
Born out of the memoir of the same name by Facebook’s chief operating officer, the non-profit has partnered with Getty Images to create a stock-photo library of 2,500 pictures that portray women in a positive light. Those will be available to Getty customers like corporations seeking an image for their website, creative directors at ad agencies and photo editors at media outlets.
Lean In will get an undisclosed portion of the fees from the licensing of those images.
Source: AdAge
Nach “Generation M” lanciert Migros nun das zweite Programm, das mehr als eine einfache Werbekampagne ist. “Von uns. Von hier” sei eine “Initiative, die direkt aus dem Herzen der Migros kommt”, sagt Marketing-Kommunikationsleiter Marc Engelhard. Im Interview erklärt er Hintergründe zur Werbekampagne, die dieses Wochenende mit zwei besonders aufwändigen TV-Spots startete. …read more
Source: Persoenlich
Carsten Spohr wird neuer Vorstandsvorsitzender bei der Lufthansa. Der 47-Jährige folgt auf Christoph Franz, der das Unternehmen verlässt. Damit hat die Airline einen Nachfolger aus den eigenen Reihen gefunden. Zuletzt war Ex-Telekom-Chef René Obermann als Kandidat gehandelt worden.
Source: Horizont
Die Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften (ZHAW) und der Software-Anbieter Appway haben gemeinsam ein Forschungsprojekt abgeschlossen. Sie entwickelten gemeinsam eine Papier-basierte Modellierungsmethode mittels Smart-Pen-Technologie. …read more
Source: Netzwoche
Dass ein kleines Projekt den Anstoß für eine längerfristige Zusammenarbeit liefern kann, zeigen derzeit Lego und das Münchner Museum Lenbachhaus. Es geht um das “Blind Art Project” von Serviceplan.
Source: WUV
Print gegen den Rest der Welt | werbewoche
www.werbewoche.ch
DKNEI14_Sieger.jpg (Luca Schneider und Yannick Schaller, die Sieger von DKNEI, liessen sich feiern. Foto: Tom Stuckert) Das Inserat hat Vorzüge, die kein anderes Werbemittel für sich in Anspruch nehmen kann. Ebendiese Vorzüge kommuniziert der Verband Schweizer Medien seit nunmehr elf Jahren. …read more
Source: Werbewoche FB
Priceline is tapping into the power of the second screen with a social media campaign timed to coincide with Super Bowl this Sunday.
In an effort to promote the booking site’s Express Deals, Priceline is creating “express” versions of other brand’s Super Bowl commercials.
Priceline is planning to recreate the ads using puppets. It’s airing the new spots on the six-second video app Vine.
The campaign is meant to align with Priceline’s messaging of saving money and time.
The first video released by Priceline is an express version of Sodastream‘s now …read more
Source: Mashable
Twitter is flooded during the Super Bowl, so we’re curating the smartest industry feeds with a hub courtesy of Wayin. Keep this open during and after the game.
if (!window.WAYIN) {window.WAYIN = {hubs: []};}window.WAYIN.hubs.push({hub_iframe: document.getElementById(’27da2299-4b82-48dc-a3be-3fc116ca86c7′),vexpand: true,not_use_outer_iframe: false,allows_dialogs: true,updates_url: false});(function() {if (document.getElementById(‘wayin-hub-embedd-script’)) {return;} else {var script = document.createElement(‘script’);script.id = ‘wayin-hub-embedd-script’;script.type = ‘text/javascript’;script.src = ‘http://adage.wayinhub.com/scripts/iframe-onload.js’;document.body.appendChild( script );}})();
Source: AdAge
Advertising Agency: Arnold, USA
Executive Creative Directors: Wade Devers, Pete Johnson
Group Creative Directors: David Register, Jose-Luis Martinez
Creative Director: Josh Tetrault
Art Director: Alyssa Wilson Georg
Copywriter: Patrick Huguenin
Producer: Jaime Guild
Assistant Producer: Rebecca Teitelbaum
Marketing Producers: Elliott Seaborn, Todd Sperry, Eileen Goodyear, Nicole Hale and Julia Grasso
Production Company: RESET
Production Company Executive Producers: Dave …read more
Source: Ads Of The World
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